

Zo Stuttgartu cez Alpy až do Ríma s dvoma 15 min zastávkami na nabíjanie s elektrickým vanom
Dve testovacie vozidlá Mercedes-Benz VLE absolvovali takmer 1100 kilometrov dlhú trasu zo Stuttgartu do Ríma a to iba s dvoma 15-minútovými zastávkami na nabíjanie.
Profil tejto trasy možno označiť ako náročný. Na kľukatých a strmých horských priesmykoch cez Alpy, dlhých úsekoch diaľnic, rušných okresných cestách a úzkych uličkách preukázalo vozidlo VLE svoju praktickosť pri každodennom používaní, napríklad na rodinné výlety či aktívne trávenie voľného času.
V centre pozornosti bola praktickosť pri každodennom používaní so zreteľom na účinnosť elektrického hnacieho ústrojenstva, ako aj rekuperáciu, teplotný manažment a vplyv riadenia zadnej nápravy na ovládateľnosť vozidla.
Vozidlo Mercedes-Benz VLE tu dosiahlo vysoké skóre: testovacie vozidlá prešli 1090 kilometrov dlhú trasu zo Stuttgartu do Ríma za približne 13 hodín v plynulej premávke. Počas celej cesty sa nabíjalo dvakrát a to vždy len 15 minút. Pri odjazde zo Stuttgartu bola vonkajšia teplota 11 °C a pri príchode do Ríma zasa 33 °C. Myslelo sa pritom aj na komfort, interiér bol počas celej jazdy klimatizovaný na 22 °C.
Riadenie zadnej nápravy sa osvedčilo najmä na kľukatých horských priesmykoch a v úzkych uličkách. Pri každodennom jazdení sa postará o agilnosť, a tým aj o bezstarostnú ovládateľnosť vozidla.
Testovacie jazdy na zabezpečenie stupňa vyspelosti
Testovacie jazdy sú súčasťou rozsiahleho programu na testovanie výkonnosti kompletného vozidla, ktorý zahŕňa mnohé klimatické zóny a profily trás. Okrem digitálneho zabezpečenia stupňa vyspelosti a testovania v najmodernejších testovacích zariadeniach vo vývojovom areáli divízie Mercedes‑Benz Vans v Stuttgarte-Untertürkheime sa vyvíjané vozidlá podrobujú dôkladným skúškam v podmienkach reálnej cestnej prevádzky. S cieľom získať podrobný prehľad o využiteľnosti v praxi a urýchliť proces vývoja smerom k sériovej výrobe, uskutočňujú vývojári a inžinieri spoločnosti Mercedes‑Benz množstvo vývojárskych jázd. Napríklad prvé nosiče technológie vozidla VLE prešli pred niečo vyše rokom zo Stuttgartu na Severný mys v Nórsku a v zime 2025 sa vo Švédsku uskutočnili rozsiahle testovania v chladných podmienkach. Teraz prešlo vozidlo VLE cez Alpy na juh do hlavného mesta Talianska.
Začiatok novej éry
Od roku 2026 bude spoločnosť Mercedes-Benz uvádzať na trh vozidlá založené na svojej novovyvinutej, modulárnej a škálovateľnej architektúre vanov, čím vstúpi do novej éry. Architektúra vanov umožňuje jasné rozlíšenie medzi veľkopriestorovými vozidlami určenými pre privátnych zákazníkov a úžitkovými vozidlami využívanými na podnikanie. Pri vývoji architektúry vanov zohrala kľúčovú úlohu pridaná hodnota pre zákazníka, a preto budú veľkopriestorové vozidlá a úžitkové vozidlá v budúcnosti dokonale prispôsobené želaniam a požiadavkám zákazníkov na dizajn, funkčnosť a vhodnosť na každodenné jazdenie.
Veľkopriestorové vozidlá
Skutočnosť, že v roku 2026 sa pre divíziu Mercedes-Benz Vans začne nová éra, podčiarkuje aj názvoslovie budúcich veľkopriestorových vozidiel určených pre privátny segment. Zatiaľ čo ponuka vozidla Mercedes-Benz VLE s až ôsmimi miestami na sedenie bude siahať od flexibilných vozidiel pre rodiny a zákazníkov s aktívnym životným štýlom až po exkluzívnu kyvadlovú dopravu pre VIP hostí, vozidlo Mercedes-Benz VLS sa zameria na zákazníkov s najvyššími nárokmi na luxusný automobilový priestor. Spoločnosť Mercedes-Benz po prvýkrát ponúkne plnoelektrické veľkopriestorové vozidlá aj v USA, Kanade a Číne.
Zdroje: Mercedes-Benz
Prečítajte si tiež
Podobné články
Touchit má nový web!

Nová GLC prichádza aj vo výbave interiéru s vegánskym certifikátom

IAA: Mercedes-Benz GLC s umelou inteligenciou a vylepšeným zážitkom

Bosch: Auto súčasnosti je plné softvéru a my presne vieme, čo má robiť

Klasický Ford Focus končí, no už onedlho by sa mal vrátiť ako SUV
